Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace elektronického laboratorního modelu pro praktickou výuku metod zpracování signálu a identifikace dynamických systémů
Gamba, Jaromír ; Bastl, Michal (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického modelu pro výuku mechatronických předmětů. Jádro modelu je tvořeno RLC-obvodem a je umístěno na DPS, jejíž další části společně s měřící kartou zprostředkovávají komunikaci s prostředím Matlab. V práci je popsán postup návrhu, simulace, výroba a testování modelu. Výsledkem je funkční výukový model a několik navržených výukových úloh s řešením.
Identifikace parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru
Otýpka, Jan ; Běloušek, Josef (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
V této práci se zabývám řešením identifikace parametrů náhradního zapojení pro asynchronní motor s kotvou nakrátko pomocí -článku, inverzního -článku a T-článku. Aby byla identifikace co nejpřesnější, využívám experimentálních metod, teoretických postupů, štítkových i konstrukčních údajů. V práci jednotlivě rozebírám různé metody identifikace a srovnávám řešení podle konstrukce momentové charakteristiky z těchto zjištěných parametrů. Dále se v práci zabývám srovnáním dvou konstrukčně podobných motorů s kotvou nakrátko o výkonu 2,2kW, 2p = 2 .
Realizace řízení laboratorního modelu rotačního inverzního kyvadla
Šnajder, Jan ; Bastl, Michal (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je modelování, identifikace a řízení rotačního inverzního kyvadla. Práce popisuje jednotlivé prvky reálného systému a jeho řízení. Součástí práce je také vytvoření simulačního modelu v prostředí Matlab/Simulink za pomoci matematických rovnic odvozených pomoci Lagrangeových rovnic druhého druhu. Parametry reálného systému jsou odhadnuty na základě redukovaných soustav a následně validovány. Řízení je založeno na stavovém popisu. V práci je popsána linearizace, návrh stavových regulátoru pomoci LQR metody a tvorba stavového pozorovatele. Poslední část práce se věnuje testování stavového pozorovatele a kompenzaci tření pomocí několika statických modelů tření a přidáním šumu do kompenzace.
Řízení BLDC motoru
Havlíček, Jiří ; Buchta, Luděk (oponent) ; Otava, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou senzorového řízení BLDC motoru pomocí Hallových snímačů. BLDC motor je připojen k 3 fázové nízkonapěťové desce od firmy Freescale, která je přímo přizpůsobena k řízení těchto motorů. Tato 3 fázová nízkonapěťová deska je řízena signálovým mikrokontrolérem MC56F8006. Další částí práce je realizace propojení tohoto přípravku s programem Matlab/Simulink pomocí měřicí karty Humusoft MF 624. Pro výslednou regulaci je využito kaskádní řízení, proudová a otáčková smyčka. Proudová smyčka je realizovaná v signálovém mikrokontroléru a otáčková smyčka v programu Simulink.
Identifikace parametrů asynchronního motoru
Křížek, Tomáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce popisuje a realizuje (v programu Matlab-Simulink a v mikrokontroleru Freescale 56F8346) jednu off-line metodu identifikující parametry asynchronního motoru, které jsou nezbytné k implementaci vektorového řízení. Identifikační metoda identifikuje rozptylovou indukčnost, vzájemnou indukčnost a časovou konstantu rotoru. Představená metoda je zhodnocena, výhody a nevýhody této metody jsou ohodnoceny s ohledem na její možné použití na skutečném motoru. Experimentální výsledky a simulační schémata, které jsou představeny ukazuji proveditelnost metody. Diplomová práce je rozdělena na sedm kapitol. V druhé kapitole je popsán základní princip a modely asynchronního motoru . Třetí kapitola obecně popisuje identifikační metody. Čtvrtá, pátá a šestá kapitola pojednává o metodě, která je založena na práci autorů [4] a [5].
Frekvenční metoda identifikace parametrů motoru
Zimmert, Martin ; Buchta, Luděk (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšenou frekvenční metodou identifikace parametrů motoru. Cílem práce je získat přehled o problematice identifikační metody, provést její simulaci na modelu motoru v prostředí Simulink a následně ověřit funkčnost metody na reálném motoru. V úvodní části jsou informace o motoru s permanentními magnety a jeho řízení, dále pak aplikace metody identifikace na úplný model motoru. V další části práce je měření na reálném motoru. Na závěr je návrh regulátoru proudu a návrh diskrétního filtru identifikačního signálu.
Modelování, identifikace a řízení rotačního kyvadla
Klusáček, Ondřej ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řízením rotačního inverzního kyvadla - Furuta pendulum. Práce popisuje řešení výkonové elektroniky, senzoriky a rozhraní umožňující řízení pomocí PC, dále zahrnuje identifikaci parametrů a vytvoření nelineárního simulačního modelu pomocí prostředí Matlab/Simulink a toolboxu SimMechanics. Pro odvození pohybových rovnic je užito Lagrangeových rovnic druhého druhu. Řízení je založeno na stavovém popisu mechanismu, přičemž využívá LQR algoritmu pro návrh stavového regulátoru a podle aktuální polohy kyvadla dochází k přepínání mezi swing-up regulátorem a stavovým řízením. Pro odstranění chyby v ustáleném stavu je s úspěchem využit integrátor na vstupu.
Bezsensorové řízení BLDC motoru
Križan, Jakub ; Toman, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou řízení bezkartáčového stejnosměrného (BLDC) motoru jak s užitím senzorů natočení, tak i bezsenzorově. Dále pojednává o problematice řízení při výpadku senzoru a zabývá se rovněž odvozením a simulací matematického modelu. První část práce rešerší shrnuje možnosti měření natočení motoru a popisuje používané metody bezsenzorového řízení. Ve druhé části je potom popsána realizace jak senzorového a bezsenzorového řízení na zařízení dSPACE, tak i řízení při výpadku senzoru. Další část práce se zabývá odvozením matematického modelu, jeho simulací v prostředí Matlab Simulink a identifikací jeho parametrů. Poslední část práce shrnuje výsledky a porovnává jednotlivé dílčí metody řízení aplikované na reálné soustavě.
Simulační modelování bezpilotního letounu
Příleský, Libor ; Mašek, Petr (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Bezpilotních prostředků a možností jejich uplatnění stále přibývá. Pokud chceme navrhnout systém jejich autopilota, potřebujeme počítačový model, na kterém tento návrh budeme moct vyzkoušet a odladit. Tato práce se zabývá získáním takovéhoto modelu pro malé bezpilotní letadlo s klasickou konstrukcí s pevnými křídly. Je zde popsán způsob, jak se k tomuto modelu dopracovat, jaké rovnice použít a co znamenají jednotlivé parametry. Jedna z možností je i identifikace parametrů z naměřených dat. Ve druhé části práce je krátká rešerše těchto metod identifikace a implementace dvou z nich. Nechybí ani porovnání s reálnými daty a závěr. Virtuální model, jehož vytvoření je v této práci popsáno, splnil svůj primární účel a byly podle něj nastaveny regulátory autopilota. Metody identifikace také fungovaly, ale nepodařilo se s jejich pomocí model dále vylepšit. Příčinou byly nedostatky v měření dat pro identifikaci.
MATERIAL MODEL PARAMETER IDENTIFICATION OF STAINLESS STEEL (AISI 304L)
Jindra, D. ; Kala, Z. ; Seitl, Stanislav ; Kala, J.
Identification of Ramberg and Osgood nonlinear material model parameters for hot rolled stainless steel material grade 1.4307 (AISI 304L) was conducted. Reference data (stress-strain relation) were obtained from experimental program performed on normalized specimens. Parametrical numerical finite element model was created using commercially available software ANSYS classic APDL, and the subsequent optimization process was conducted in the environment of OptiSLang software.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.